Już od 12.07.2019r. (piątek) podróżni posiadający smartfon z dostępem do Internetu, mogą zakupić bilet jednorazowy i 24 - godzinny i korzystać z niego rejestrując przejazdy w autobusie. Dotychczas ta najtańsza forma zapłaty za przejazd była dostępna tylko przy korzystaniu z e – Karty.
W aplikacji mPay pasażerowie znajdą bilety jednorazowe oraz 24 - godzinne. Korzystając z promocji „Wskaż przystanki i zapłać mniej za bilet” ceny biletów jednorazowych są takie same jak przy użyciu e – karty. Podczas zakupu wystarczy wskazać początkowy i końcowy przystanek na trasie autobusu.
Jak pobrać aplikację mPay na telefon?
Z aplikacji mPay mogą korzystać użytkownicy telefonów komórkowych z systemami operacyjnymi Android oraz iOS. Żeby ją pobrać, wystarczy w sklepie z aplikacjami wpisać „mPay płatności mobilne” lub w przeglądarce internetowej telefonu wprowadzić adres app.mpay.pl. Podczas pierwszego uruchomienia aplikacja przeprowadza użytkownika przez krótki proces rejestracji. Usługa znajduje się obecnie w fazie pilotażu.
Jak zasilić elektroniczną portmonetkę lub podłączyć kartę płatniczą?
Aby móc płacić za bilety telefonem, należy wcześniej zasilić swoją elektroniczną portmonetkę mPay środkami pieniężnymi, np. za pomocą przelewu bankowego lub systemu Blik. Do aplikacji można też podłączyć kartę płatniczą. Należność za bilety jest wówczas pobierana bezpośrednio z konta bankowego pasażera. Operację zasilenia konta oraz podłączenia karty można wykonać z poziomu aplikacji w telefonie lub na stronie www.mpay.pl.
Zakup biletu krok po kroku
Aby zakupić bilet w aplikacji mPay, wystarczy:
- wybrać jedno z dostępnych miast - Rybnik,
- wejść do zakładki „Komunikacja miejska”,
- wybrać jeden z dostępnych biletów,
- określić liczbę kupowanych biletów i wpisać numer linii,
- wskazać przystanek początkowy i końcowy,
- wybrać metodę płatności,
- zatwierdzić zakup kodem PIN, który każdy użytkownik ustala samodzielnie podczas rejestracji w mPay.
Dopiero po spełnieniu warunków z pkt. 5 jest możliwy zakup tańszego biletu. Wybór przystanków musi odpowiadać stanowi faktycznemu – bilet jest ważny na wskazanej trasie i pomiędzy wybranymi przystankami. Nabycie biletu w aplikacji jest równoznaczne z jego skasowaniem. Bilet należy kupić przed wejściem lub niezwłocznie po wejściu do pojazdu. W przypadku korzystania z biletów ulgowych, pasażer zobowiązany jest do okazania dokumentu potwierdzającego prawo do ulgi.
Kontrola biletów
Podczas kontroli należy otworzyć zakładkę „Moje bilety”, wybrać aktywny bilet i okazać go kontrolerowi. Wszystkie zakupione bilety zostają automatycznie zapisane w aplikacji i można je wyświetlać także wtedy, gdy telefon nie ma połączenia z Internetem. Przez cały okres ważności biletu jest on widoczny na ekranie głównym aplikacji.
Dodatkowe informacje
Więcej informacji na temat aplikacji mPay oraz regulamin promocji „Wskaż przystanki i zapłać mniej za bilet” można znaleźć pod adresem www.mpay.pl.
W razie potrzeby pasażerowie mogą kontaktować się z Biurem Obsługi Klienta mPay, pod adresem bok@mpay.com.pl lub numerem telefonu (34) 390 55 57 (pn.-pt. w godz. 8:00 – 18:00).